2021 İlk Öğretmen Atamalarında Ataması Yapılmayan Öğretmenler Tedirgin

Anasayfa - Ocak 20, 2021 10:06 pm A A

Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk, TRT’de katıldığı programda 2021 yılı öğretmen atamaları için şu açıklamayı yaptı: “Çok net bir tarih vermek mümkün değil ama çok uzun süreceğini sanmıyorum.”

Sayın Bakan da biliyor ki ataması yapılmayan öğretmenlerin durumu ülkece  -hele enflasyonun bu durumda olduğu ve işsizlik rakamlarının milyonları bulduğu bir zaman diliminde- oldukça üzerinde durulan bir konudur. Üstelik Anadolu halkının dişinden tırnağından arttırarak okuttuğu öğretmen yaptığı çocuklarının başarılarını görmeye ne kadar değer verdiğini; hatta birçok aile için ataması yapılmış bir öğretmen demek, ailenin sağlık sigortasından yararlanması yetmese de sabit bir gelirinin olması demek. Konu ülkemiz için oldukça önemli ve hassas bir konudur.

Sayın Bakan yıllarca özel sektörün kendine has dengesinde emek vermiş biri. SANIYORUZ kamu sektörü ve halkın gerçekleri konusunda kendisi süregelen bir görmezlik içinde. 

SORUYORUZ! Bu kadar önemli bir konuda nasıl olur da net bir tarih veremezsiniz? Milyonlarca öğrenci, öğretmen ve aileleri etkileyen konuda sadece “sanıyorum” diyerek bu kadar insanı cevapsız bırakma özgürlüğünüz yok. Geçtiğimiz senelerde; haziran ayında sayılar netleşir, KPSS sınavı olur, ağustos ayı sonunda eylül başında atama yapılırdı. Ataması yapılmayan öğretmenlerimiz buna göre konum alır planını yapardı.

Bu sistem de baştan aşağı sorunluydu fakat kişiler maddi manevi bir plan yapıp buna göre konum alabiliyordu.

Her şeyin bulanık, belirsiz ve plansız olduğu bir ortamda olumsuzluğun en son yaşanması, hatta hiçbir şekilde yaşanmaması gereken konu ÖĞRETMEN ATAMALARIDIR.

ÖNERİLERİMİZ:

-Hemen şimdi ataması yapılamayan öğretmen branşlarına aday öğretmen alımı durdurulmalıdır. 20 yıllık bir stratejik plan yapılıp mezun öğretmenler kadroya dahil edilmelidir. PLAN UYGULAMAK İÇİN YAPILMALIDIR!

-Ders saati ve öğrenci sayısına göre belirlenen öğretmen ihtiyacı daha akılcı ve birden çok nesnel ölçüte göre belirlenmeli ve artık sınava giren kişi sayısı da ihtiyaç sayısına etki etmelidir.

-Hükümetlerin görev yılı dönemi boyunca en az dört-beş yıllık bir öğretmen alım takvimi belirlenmelidir. Kötü ve iyi sürprizler derhal rafa kaldırılmalıdır. 

-KPSS ve Öğretmen Alan Bilgisi Sınavı mantığa ve gerçek hayata uygun Türkiye’de uygulanabilecek ve Türkiye’nin kalkınabileceği dairede sorulardan oluşmalıdır. Sınav ataMAma için yapılmamalı; sınav yapılacaksa öğretmenlerin görevine uygun şekilde başlayabilmesi için düzenlenmelidir.

-Mülakat sistemi derhal kaldırılmalıdır. Öğretmenleri liyakatin ve adaletin olmadığı bir sistemde seçmeye çalışırsanız belki şu an sizin işinize yarayabilir; fakat eninde sonunda sistemdeki herkesi etkileyecektir.

-Güvenlik soruşturması sürecine derhal bir çözüm bulunmalıdır.

-En acil bir şekilde ihtiyacın tümü karşılanmalı tek seferde en az 60 Bin öğretmen alımı yapılmalıdır. Fakat bu sene sınava girenler de mağdur edilmemelidir.

-Çağı yakalayan pozitif bilimlere yön verecek bir branş ataması yapılmalı; Türkçe, Sosyal Bilgiler, Edebiyat, Fen Bilimleri, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Felsefe Grubu Eğitimi ve  Yabancı Dil Branşlarındaki sorunlar çözülmeli ve atama sıkıntıları giderilmelidir.

-Görsel Sanatlar, Beden Eğitimi, Müzik gibi öğrencilerimize hayatın içinde kendini bulduran sanat ve spor branşlarına atama önceliği tanınmalıdır.

-Yabancı Dil eğitimi ile ilgili bildiklerimizin tümünü unutup öğrencilerimizin dünya çapında kendini geliştirmeleri ve üretmeleri için Yabancı Dil branşlarına ayrı önem verilmelidir.

-Meslek liselerindeki tüm uygulamalar durdurulmalı öğretmenlerden oluşan bir komisyon ile dünya şartlarına uygun bir reform gerçekleştirilmelidir. Bunun için meslek lisesi branşlarında birer ikişer atama değil; mağduriyeti gideren bir atama politikası geliştirilmelidir.

-3600 ek gösterge onlarca kez söz verildiği üzere uygulanmalıdır. Emeklilik yaşı gelmiş öğretmenlerimizin günlük yaşamını olumlu etkileyecek, temel ihtiyaçlarını karşılayacak ve sosyoekonomik, kültürel ve psikolojik  açıdan çalıştığından daha iyi bir durumda olacak şekilde emekli maaşları düzenlenmelidir. Öğretmen atamalarındaki sorunu, öğretmenler için emeklilik sistemindeki tıkanıklığı çözmeden sorun olmaktan çıkartamayız.

EĞİTİM İŞ ÖĞRETMEN ATAMALARINDAKİ KÖKLÜ ÇÖZÜM İÇİN HER ZAMAN HAZIRDIR. 

Ataması yapılmayan öğretmenlerimiz ve ailelerinin daima yanındayız.

EĞİTİM İŞ İSTANBUL 04’NOLU ŞUBE YÖNETİM KURULU

Anasayfa - 10:06 pm A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABERLER

  • 01
  • 02
    Cumhuriyet ve Eğitim Devrimi Organizasyonumuz
    17 Nisan’da Köy Enstitülerinin kurulması yıldönümünde biraz gündemden uzaklaşmak isteyen öğretmenlerimiz için “Cumhuriyet ve Eğitim Devrimi” temalı söyleşi hazırladık tüm İstanbul Eğitim İş Şubeleri olarak. Katılım için Eğitim İş üyesi olmak gerekmemektedir. Konu ile ilgili herkes toplantıya gelebilir. Toplantı google meet programı üzerinden olacaktır. Google hesabınız olması yeterlidir. Kodu kullanarak veya bizim toplantı başlangıcından hemen […]
  • 03
    Hukuki Değerlendirme, Bilgilendirmeler (Güncel Bilgiler ve Son Değişiklikler)
    Hukuki Değerlendirme, Bilgilendirmeler (Güncel Bilgiler ve Son Değişiklikler) Hap Bilgiler Serisi-1 1) Eşi Korona Pozitif Çıkıp Kendisi Temaslı Olan Karantina Almış Öğretmenin Uzaktan Eğitime Katılması: Sonuç: Uzaktan eğitim dersinin yapılmasına engel yoktur. Temaslı olunmasından ötürü sağlık raporu düzenlenmiş ise durum değişir. Sağlık raporu ve bu raporda süresi olan öğretmenin ders yapması uygun değildir. Yapsa da […]
  • 04
    Halkımız Kimsenin Deneme Tahtası Değildir!
    Yüz yüze eğitimin başladığı 2 Mart tarihinde vaka sayısı 24 saat içinde yapılan teste göre 11.837 kişiydi. Daha o gün şube yönetici ve üyeleri ile yaptığımız değerlendirme ile okulların açılmasının büyük tehlike yaratacağını, okulların açılmasını en çok bizim istediğimizi fakat yaygın aşılama olmadan ve aralıksız 14 veya 28 gün kapanma olmadan bu kararın alınmasının geri […]
  • 05
    BİR TEK İNSANIMIZI DAHİ KAYBETMEYE TAHAMMÜLÜMÜZ YOK 
      Yapılan toplantı sonrasında, 02/03/2021 tarihinden itibaren İstanbul’da okul öncesi, ilkokul ve 8. ile 12. sınıflar seyreltilmiş yüz yüze eğitim programlarına başlamış bulunuyorlar.  Son açıklamaya göre Türkiye genelinde virüsün bulaşma katsayısı(hızı) 1.05 ve üzeridir. Halbuki salgının kontrol altına alınması için gerekli katsayı 0.7-0.8 olarak belirtilmiştir. Günlük vaka sayılarında ise dalgalanmalar mevcut olup bazı günlerde arka arkaya aktif vaka […]